Tevredenheid over sociale teams in Borger-Odoorn

EXLOO - De begin vorig jaar opgezette sociale teams in Borger-Odoorn doen goed werk en burgers die hulp nodig hebben, weten de weg naar de teams makkelijk te vinden.
Dat blijkt uit een evaluatie van de gemeente.


Presentatie

Het onderzoek naar de werking van de sociale teams werd in het gemeentehuis in Exloo aan hulpverleners en raadsleden gepresenteerd. Uit het onderzoek blijkt dat inwoners de weg naar de drie teams goed weten te vinden. Wel vinden veel inwoners dat de teams beter telefonisch bereikbaar zouden mogen zijn.
Expeditie
Wethouder Frits Alberts is erg tevreden over de teams. Borger-Odoorn was een van de eerste gemeenten die met deze opzet begon. “Het was een soort expeditie, we moesten veel dingen zelf uitzoeken en echt pionieren. Maar het rendement is groot. Door de teams is minder vaak duurdere zorg nodig. En mensen blijken zich na hulp vanuit het team ook beter zelf te kunnen redden. Dat is nog wel het belangrijkste.”

Hulp en advies

Inwoners met kleine en grote maatschappelijke problemen kunnen bij deze teams terecht voor hulp en advies. In zo’n team werken verschillende hulpverleners samen en de cliënt heeft één aanspreekpunt. Inwoners kunnen er terecht voor vragen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, maar er kan ook hulp geboden worden bij het regelen van geldzaken of bij opvoedkundige problemen.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.