Centrum Hoogeveen wil meer jonge gezinnen trekken

HOOGEVEEN - Over vijf jaar wil Hoogeveen een levendig en kindvriendelijk stadshart hebben. Gezinnen met jonge kinderen staan centraal in de nieuwe marketingstrategie.
Tot nu toe ontbrak in Hoogeveen een duidelijke strategie. Wel was er een campagne rond de hoofdletter H om de bewoners zich bewust te laten worden van de goede kanten van Hoogeveen. "In 2008 zijn we daarmee begonnen. We wilden onze eigen inwoners trots laten zijn op Hoogeveen," zegt wethouder Erik Giethoorn.
Positief over centrum
De campagne zou hebben geholpen, want uit een enquête blijkt dat 93 procent van de inwoners zich positief over het centrum uitlaat. Bewoners noemen de vele evenementen, het diverse winkelaanbod en de lange Hoofdstraat waar alles te vinden is.
Jonge gezinnen
De gemeente gaat nu een stap verder en kiest voor de doelgroep jonge gezinnen. Wethouder Erik Giethoorn: "We moeten doorgaan. We hebben drie doelgroepen: onze inwoners, mensen uit de regio en toeristen. Jonge gezinnen komen hier graag, we hebben een brede en lange winkelstraat met goed overzicht", zegt Giethoorn. "We groeien nog steeds als gemeente en dat willen we verder uitbouwen. Zo gaan we meer evenementen voor jonge gezinnen organiseren."

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.