Hoogeveen biedt excuses aan voor slechte klachtenregeling

HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen pakt de klachtenregeling aan. Zo zorgt het college ervoor dat de ombudsman van de gemeente beter bereikbaar is. De gemeente doet dit na een kritisch rapport van de eigen ombudsman.

In oktober schreef de ombudsman dat de gemeente Hoogeveen de klachten veel beter moet afhandelen.

Het onderzoeksrapport gaat over de klachten van een 46-jarige inwoner van Pesse. Hij diende zeven klachten in over het afwijzen van een arbeidstrajectplan en over het niet doorsturen van mails. De ombudsman concludeerde dat zes van de zeven klachten niet op tijd zijn behandeld.


De inwoner van Pesse heeft al jaren een conflict met de gemeente Hoogeveen over zijn uitkering. De man kreeg begin dit jaar een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes weken opgelegd voor onder meer smaad en belediging van burgemeester Karel Loohuis en ambtenaren van de gemeente. Ook kreeg hij een verbod om de gemeentelijke gebouwen binnen te komen.

Het college van Hoogeveen laat weten dat de aanbevelingen van de ombudsman nu worden gevolgd. De gemeente heeft excuses aangeboden aan de klager uit Pesse.
Deel dit artikel: