Nieuwe Top Dutch-campagne moet 2.000 banen opleveren

ASSEN - Drenthe gaat samen met Friesland en Groningen door met de Top Dutch-campagne. De komende twee jaar wordt er internationaal campagne gevoerd om bedrijven naar het Noorden te halen.

De Top Dutch-campagne werd begin dit jaar gelanceerd, nadat de baas van autofabrikant Tesla bekendmaakte een fabriek in Europa te willen openen. Via sociale media werd gelobbyd om de fabriek naar Noord-Nederland te halen. De campagne oogstte veel lof, onder meer van prins Constantijn van Oranje.

De campagne wordt nu breder getrokken. Doelstelling is om binnen twee jaar 2.000 extra banen te realiseren in de Noordelijke provincies.

Volgens gedeputeerde Henk Brink gaat het erom opnieuw gezamenlijk de trots van Noord-Nederland uit te dragen. "We moeten uitdragen welke mooie dingen we in Noord Nederland hebben en uiteindelijk bedrijven naar Noord Nederland halen."

De provincies trekken gezamenlijk op, maar volgens Brink heeft elke provincie zijn eigen profiel. "Drenthe is heel goed in de groene economie. in recreatie en toerisme en we hebben in Drenthe geweldige bedrijven op het gebied van gezondheidszorg, denk aan de health hub in Roden."
Meer over dit onderwerp:
Top Dutch Tesla economie werkgelegenheid
Deel dit artikel: