Nieuwe Top Dutch-campagne moet 2.000 banen opleveren

Top Dutch gaat door (Rechten: website Top Dutch)
Top Dutch gaat door (Rechten: website Top Dutch)
ASSEN - Drenthe gaat samen met Friesland en Groningen door met de Top Dutch-campagne. De komende twee jaar wordt er internationaal campagne gevoerd om bedrijven naar het Noorden te halen.
De
-campagne werd begin dit jaar gelanceerd, nadat de baas van autofabrikant Tesla bekendmaakte een fabriek in Europa te willen openen. Via sociale media werd gelobbyd om de fabriek naar Noord-Nederland te halen. De campagne oogstte
, onder meer van
.
De campagne wordt nu breder getrokken. Doelstelling is om binnen twee jaar 2.000 extra banen te realiseren in de Noordelijke provincies.
Volgens gedeputeerde Henk Brink gaat het erom opnieuw gezamenlijk de trots van Noord-Nederland uit te dragen. "We moeten uitdragen welke mooie dingen we in Noord Nederland hebben en uiteindelijk bedrijven naar Noord Nederland halen."
De provincies trekken gezamenlijk op, maar volgens Brink heeft elke provincie zijn eigen profiel. "Drenthe is heel goed in de groene economie. in recreatie en toerisme en we hebben in Drenthe geweldige bedrijven op het gebied van gezondheidszorg, denk aan de health hub in Roden."

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.