Taxibedrijf zet meer auto's in na computerstoring

Taxibedrijf Dorenbos raakte vierduizend bestelde ritten kwijt (Rechten: Pixabay.com)
Taxibedrijf Dorenbos raakte vierduizend bestelde ritten kwijt (Rechten: Pixabay.com)
ASSEN - "Het is een menselijke fout, maar wel een met grote gevolgen." Bij taxibedrijf Dorenbos/VMNN zijn ruim vierduizend ritten uit het systeem verdwenen. Dit zorgt sinds afgelopen donderdag voor problemen bij het oppikken van klanten.
Oorzaak van het probleem is het verkeerd opstarten van de softwareprocedure door de leverancier. "Zaterdagmiddag kwamen we erachter dat er ritten uit het systeem waren verdwenen", zegt Bert Jakobs van het taxibedrijf. "Toen was het kwaad al geschied."

Lees meer: Taxibedrijf raakt vierduizend bestelde ritten kwijt na computerstoring

Dorenbos/VMNN heeft daarom alle zeilen bij moeten zetten om de mensen alsnog van dienst te kunnen zijn. Het zet meer auto's in zodat de mensen van wie de rit weg is, snel kunnen worden geholpen.

Terughalen gegevens

Verder zijn er extra mensen bij de afdelingen telefonie en planning om zoveel mogelijk de gegevens terug te halen. Klanten bij wie dit niet lukt en dus wachten op hun taxi, wordt geadviseerd het bedrijf te bellen. Die kunnen volgens Jakobs vaak binnen tien minuten worden opgehaald.
Afgelopen weekend was er contact tussen het taxibedrijf en de leverancier. "We hebben gezegd dat dit niet nog eens kan gebeuren", zegt Jakobs.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.