Top Dutch wacht op belletje van Tesla-directeur
ASSEN - Het noordelijke promotie-initiatief Top Dutch start een nieuwe campagne om Tesla naar Noord-Nederland te halen.
"We hebben een moving billboard voor het hoofdkantoor, in het Amerikaanse Palo Alto, van Tesla ingezet", zegt Gerard de Boer, campagneleider van Top Dutch. Dit moet directeur Elon Musk verleiden om de website van Top Dutch te bezoeken.
Op deze site staat het telefoonnummer van Top Dutch. "Als hij ons belt, dan krijgt hij een keuzemenu te horen", zegt De Boer. "'1. Ik ben Elon Musk', of '2. Ik kom wat leuks vertellen.'"
Gigafactory
De initiatiefnemers zien het liefst dat Tesla in het Noorden de zogeheten Gigafactory bouwt.
Toch wordt niet alleen Elon Musk uitgenodigd om handel te drijven met de regio. Iedereen die zonnepanelen en elektrische auto’s produceert en zo een bijdrage kan leveren aan verduurzaming van de regio is welkom.
Top Dutch
Top Dutch is een initiatief van ondernemers en bestuurders in Drenthe, Groningen en Friesland. Het promotie-initiatief probeert een nieuwe fabriek van Tesla al langer naar deze regio te halen.
Lees meer: Top Dutch-campagne wint Langmanprijs
Deze nieuwe campagne is voorlopig de laatste die specifiek is gericht op Tesla. Hierna wil Top Dutch zich richten op het profileren van Noord-Nederland als een belangrijk handelsknooppunt, dat voorloopt op gebied van vergroening en digitalisering.