Hellas Travel heeft al het geld gebruikt om passagiers terug te halen van Corfu

Stewardessen van Aegean Airlines (Rechten: Andries Ophof / RTV Drenthe)
Stewardessen van Aegean Airlines (Rechten: Andries Ophof / RTV Drenthe)
EELDE - Hellas Travel, de touroperator die vluchten naar Corfu organiseerde, heeft grote financiële problemen. Vanwege het ontbreken van cash kunnen de reeds betaalde vliegtickets voor de komende weken ook niet worden vergoed. Hellas heeft al zijn geld moeten gebruiken om vakantiegangers die nu nog op het Griekse eiland Corfu zitten, terug te halen.
Dat laat Wyck Advocaten uit Maastricht, de woordvoerder van Hellas, aan RTV Drenthe weten. Vrijdag komt een groep van 135 mensen terug op Groningen Airport Eelde. Dat is meteen de laatste keer dat Aegean Airlines voor Hellas Travel passagiers vervoert. Als deze groep terug is, zijn er nog 60 noorderlingen op Corfu. Die hebben een alternatieve vlucht gekregen voor volgende week.

Geld gebruikt voor passagiers op Corfu

"Hellas Travel begrijpt en betreurt het dat niet alle passagiers de middelen hebben om opnieuw een ticket te boeken. Maar helaas is het ook zo dat de financiële middelen van Hellas Travel ontoereikend zijn om voor alle passagiers alternatieve vluchten te regelen. Het geld is juist gebruikt om de passagiers die nog op Corfu zijn te repatriëren", zo zegt het advocatenkantoor.
Hellas Travel heeft volgens het advocatenkantoor inmiddels wel al het geld voor een accommodatie teruggestort.

56.000 euro aan vliegtickets

Wyck Advocaten in Maastricht bekijkt nu hoe ze de gelden van de tickets weer terug kunnen krijgen. Via een tussenpersoon is een zogenoemde 'full charterovereenkomst' gesloten voor de vluchten van Aegean Airlines. De Griekse luchtvaartmaatschappij weigert dat geld terug te storten omdat, zo zegt men, er een contract is.
Via een rechtbank op het eiland Cyprus wordt gekeken of Hellas Travel een bedrag van zo'n 56.000 euro terug kan vorderen van de tussenpersoon of van de luchtvaartmaatschappij.

Zelf je geld terugvorderen

"Verder hebben we als advocatenkantoor van Hellas Travel de opdracht gekregen om de juridische mogelijkheden te onderzoeken voor passagiers om de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks aan te kunnen spreken. U zult begrijpen dat dat op korte termijn geen snelle resultaten gaat geven." Het gaat in totaal om 350 gedupeerden.
Wyckel Advocaten benadrukt dat hun cliënt niet failliet is, maar dat het financieel wel moeilijk gaat.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.