Aardrijkskunde en geschiedenis 2.0 met virtuele wereldreis en tijdmachine

De kinderen tijdens de virtuele aardrijkskundeles in Borger (Rechten: Petra Ottens-Van Zanten)
De kinderen tijdens de virtuele aardrijkskundeles in Borger (Rechten: Petra Ottens-Van Zanten)
BORGER - "Kijk een tijger", "ik zit in de zee" en "sorry, ik kan nog niet stoppen want ik ben net in Londen". Het zijn niet de meest gebruikelijke uitspraken tijdens een aardrijkskundeles. Maar ze waren vandaag wel te horen bij OBS de Meander in Borger.
De kinderen kregen een virtuele aardrijkskundeles, een nieuwe manier van lesgeven. Met speciale brillen maakten de leerlingen een virtuele wereldreis. Volgens Kristien Oldengarm, teamleider van OBS de Meander gaat dit de toekomst worden in het lesgeven.
Virtuele geschiedenisles
In de middag gingen de kinderen terug in de tijd bij het Hunebedcentrum in Borger. Verkleed als hunebedbouwers ervoeren ze het leven in de oertijd, bijvoorbeeld door vuur te maken en brood te bakken. Van deze workshops zijn opnames gemaakt die gebruikt kunnen worden voor een virtuele geschiedenisles.
Pilot
De virtuele lessen zijn een pilot van het bedrijf YellowBird van Bas Beukers uit Borger. Volgens het bedrijf moet virtual reality straks niet meer weg te denken zijn in het dagelijkse onderwijs.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.