Klant boos op Jumbo Meppel: 'Mensen met uitkering werken er zonder uitzicht op baan'

MEPPEL - Een klant van de Jumbo in Meppel uit in een reactie op Facebook haar ongenoegen over de manier waarop het bedrijf met personeel zou omgaan.
De supermarkt doet volgens haar, samen met de gemeente, aan arbeidsverdringing. Zo houden ze de werkloosheid in stand, zegt Patricia Jansen op Facebook. Haar bericht is meer dan vijfhonderd keer gedeeld.

'Geen baan in vooruitzicht'

"Ik heb besloten niet langer boodschappen bij de Jumbo in Meppel te doen. De reden: mensen met een uitkering worden daar, uiteraard met de medewerking van de gemeente, tewerkgesteld, zonder dat zij een baan bij de Jumbo in het vooruitzicht hebben", schrijft Jansen.

"Met behoud van uitkering moet je daar brood bakken of achter de kassa zitten. Jumbo hoeft zijn personeel niet langer te betalen, zoals fatsoenlijke werkgevers dat doen. Jumbo krijgt gratis arbeidskrachten aangeleverd door de gemeente en krijgt nog een zak geld op de koop toe", vervolgt Jansen.

Jumbo: maatschappelijk betrokken

De Jumbo kan zich niet vinden in de reactie van de vrouw. "Jumbo voelt zich maatschappelijk betrokken en daarom biedt deze winkel, in samenwerking met de gemeente, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een ervaringsplaats aan." Het doel is volgens de supermarkt dat mensen aan het werk kunnen en ervaring kunnen op doen met het werken in een winkel.

"Uiteraard worden deze medewerkers door Jumbo betaald en bij een goede werkhouding en een toegevoegde waarde voor het team, krijgen zij een vast dienstverband aangeboden", aldus een woordvoerder van Jumbo. Het aanbieden van een vast dienstverband komt regelmatig voor, zo laat de supermarkt weten.
Meer over dit onderwerp:
Jumbo Meppel gemeente Meppel
Deel dit artikel: