Drentse GroenLinks-fracties willen ook regio-intercity naar Randstad

Als het aan GroenLinks ligt, heeft niet alleen Assen in de toekomst een Intercitystation (Rechten: Serge Vinkenvleugel / RTV Drenthe)
Als het aan GroenLinks ligt, heeft niet alleen Assen in de toekomst een Intercitystation (Rechten: Serge Vinkenvleugel / RTV Drenthe)
ASSEN - Vijf Drentse fracties van GroenLinks willen in navolging van de gemeente Hoogeveen dat er een regio-intercity komt die alle treinstations in Drenthe rechtstreeks met de Randstad verbindt.
Het plan van GroenLinks is niet nieuw. Eerder stelde de Hoogeveense wethouder Jan Steenbergen al dat een regio-intercity een kans is om het probleem van de
tussen Groningen en Zwolle op te lossen.
De oproep van de afdelingen van GroenLinks in De Wolden, Midden-Drenthe, Tynaarlo, Westerveld en Hoogeveen is een reactie op de plannen van ProRail en NS voor een flitstrein.

'Ook verbetering voor Drenten'

De flitstrein moet van Groningen rechtstreeks naar Amsterdam rijden, zonder te stoppen op tussengelegen stations. Zo wordt de reistijd van dat traject gehalveerd. Een goed plan, volgens GroenLinks, maar ook voor Drentse reizigers wil de partij dat er verbeteringen komen.

Lees meer: Hoogeveen wil 'regio-intercity' voor betere treinverbinding naar Randstad'

De regio-intercity zou van Lelystad naar Groningen moeten rijden en een stop moeten maken in Meppel, Hoogeveen, Beilen en Assen. Zo ontstaat er weer een directe verbinding tussen Amsterdam Centraal voor de reizigers uit Drenthe.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.