TopDutch-campagne keert na de zomer terug

Campagnefoto Top Dutch
TopDutch keert terug © Maarten de Kok
De TopDutch-campagne keert terug. De Noordelijke Ondernemingsmaatschappij (NOM) wil er in het najaar mee beginnen.
Deze zomer moeten de provincies Drenthe, Groningen en Friesland nog een beslissing nemen over de financiën. Dat bevestigt een NOM-woordvoerder na berichtgeving van Dagblad van het Noorden.
TopDutch ging in 2016 van start om een grote Tesla-fabriek naar het Noorden te halen. Die missie mislukte. Ook was er ruzie binnen het TopDutch-team. Desondanks hield gedeputeerde Henk Brink van de provincie Drenthe er een goed gevoel aan over. Vanuit Provinciale Staten was er flink wat kritiek op de campagne.

Inhoud nog niet bekend

Eerder deze week stond er een bericht op Twitter, waarin de NOM zei op zoek te zijn naar een nieuwe campagneleider. Even later werd die tweet verwijderd. "We waren even te enthousiast", zegt de NOM-woordvoerder tegen de krant. De NOM moet namelijk nog wachten op financiële goedkeuring vanuit de provincies.
Over de inhoud van de nieuwe TopDutch-campagne wil ze daarom ook nog niets kwijt. Dat geldt ook voor het prijskaartje. Het budget bij de vorige campagne was 1,2 miljoen euro.