Drentea voorziet gemeente Groningen komende jaren van 'duurzame' kantoormeubels

Kantoormeubelfabrikant Drentea uit Emmen heeft een grote opdracht van de gemeente Groningen in de wacht gesleept. Alle gemeentelijke gebouwen moeten worden voorzien van 'nieuwe' meubels.
Groningen stelt wel een aantal eisen. Zo moet de levensduur van de huidige meubels verlengd worden en als er nieuw meubilair wordt aangeschaft, dan moet dat gemaakt zijn van duurzame materialen.

Meubels gemaakt van afval
Drentea is al jaren bezig met de ontwikkeling van meubels gemaakt van afval. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld textiel en oude bekleding van meubels opnieuw en wordt afval van ijzer opnieuw omgesmolten tot onderdelen bij Rademakers Gieterij in Klazienaveen. Bermgras en hennepvezel wordt gebruikt om er tafelbladen van te maken.


Drentea voert deze opdracht uit samen met InterOffice uit Winschoten. Het contract loopt tot en met 2025. Tot die tijd gaat het om de invulling van zo'n 30.000 vierkante meter oppervlak aan gemeentelijke panden. Als het maar duurzaam is en goed voor het milieu.
Meer over dit onderwerp:
Economie gemeente Emmen Groningen meubels duurzaam
Deel dit artikel: