Stelling: Ik vertrouw de aanbiedingen op Black Friday

Morgen is het zover: de dag waar koopjesjagers lang naar hebben uitgekeken. Black Friday. Winkels stunten op die dag met mega-aanbiedingen.
Maar is dat eigenlijk wel zo? Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat veel webwinkels adverteren met verzonnen aanbiedingen. Met van-voorprijzen suggereren winkels soms flinke kortingen, terwijl de doorgestreepte ‘van-prijs’ nooit is gerekend. 

Rond Black Friday en Cyber Monday zijn nepaanbiedingen al jaren een terugkerend thema, volgens de Consumentenbond.

Toch blijken Nederlanders massaal op zoek te gaan naar koopjes rond Black Friday. En die koopjesjacht begint ook steeds vroeger. Afgelopen maandag deden we al bijna twee keer zoveel aankopen als de maandag voor Black Friday in 2018. Dat blijkt uit cijfers van Currence, het bedrijf achter de online betaaldienst iDEAL. 

Stelling
Denk jij dat je morgen je slag kunt slaan, of zijn de Black Friday-aanbiedingen een wassen neus?



Meer over dit onderwerp:
stelling Black Friday
Deel dit artikel: