Ruim tienduizend Duitsers kwamen naar DTM in Assen

DTM-race op het TT Circuit (Rechten: LDP-International BV)
DTM-race op het TT Circuit
AUTOSPORT - Het debuut van de DTM-races op het TT Circuit bracht vorig jaar juli veel racefans uit Duitsland naar Assen. Meer dan tienduizend oosterburen kwamen langs, ruim een derde van het totale bezoekersaantal van het evenement.
Dat blijkt uit een analyse van de toegangsbewijzen voor de DTM in Assen. De belangstelling vanuit Duitsland komt niet onverwacht. De DTM, oftewel de Deutsche Tourenwagen-Masters, is van oorsprong Duits.

Duurste kaartje

Onze oosterburen legden gemiddeld meer geld op tafel voor een toegangskaartje dan Nederlandse bezoekers. In totaal ging 37 procent van de Duitsers voor het duurste kaartje op de Hoofdtribune, tegenover 16 procent van de Nederlandse klanten.
Duitse fans kwamen vrijwel allemaal uit de aangrenzende regio's Niedersachsen en Nordrhein Westfalen naar Assen. Ruim de helft woonde op maximaal 2 uur reizen van het TT Circuit.
"Duitsers zijn bijzonder trots op de Duitse autofabrikanten en zeer merkentrouw", reageert organisator Lee van Dam. "Men komt niet alleen om een coureur aan te moedigen, maar ook om het favoriete automerk aan te moedigen; iets wat in Duitsland in vele families van vader op zoon wordt doorgegeven."

'Resultaat is bevestiging'

Bertram Buikema, verantwoordelijk voor marketing en communicatie, voegt toe: "Dit resultaat is een bevestiging van ons vermoeden. De Nederlandse ronde in DTM is voor miljoenen Duitsers de dichtstbijzijnde DTM-race. En Duitsers zijn gewend grotere afstanden af te leggen. We hebben relatief weinig campagne gevoerd over de grens, maar gaan dat dit jaar uitbreiden."
Assen is ook de komende twee jaar verzekerd van de DTM. De tweede editie komt na de zomervakantie naar het TT Circuit: van 4 tot en met 6 september. Het wordt de achtste van tien races dit seizoen.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.