Niet-sluitende deuren en gladheid vormen ergernis in Asser Klompé-complex

Appartementencomplex Komplé Assen
Appartementencomplex Klompé Assen © RTV Drenthe / Mathijs Renkema
Huurders van Actium ondervinden problemen in appartementencomplex Klompé in Assen. Automatische deuren willen niet open of dicht, en de bovenste galerij is tijdens deze winterdagen spekglad.
Een 'druppel' waarmee de hoofdingang moet worden bediend, zodat inwoners van het Klompé-gebouw makkelijk naar binnen kunnen: het klinkt handig, maar in de praktijk werkt deze al sinds september niet. Momenteel maakt dat overigens geen verschil- sinds december is de automatische deur bij de hoofdingang stuk, waardoor iedereen in en uit kan lopen.

Net een ijsbaan

Paul Elbersen bewoont één van de 45 woningen in het complex en stoort zich behoorlijk aan de gebreken. "Ik woon hier sinds de oplevering. Dat is nu drie jaar geleden. Het zijn luxe appartementen, die 700 euro in de maand kosten. Dan mag je best wat verwachten, maar in de praktijk schort er van alles aan."
Zelf heeft Elbersen ook problemen ervaren met zijn ventilatie, die het twee maanden niet deed. "En bij ons op de bovenste galerij is het momenteel spekglad. Er zit geen dak boven en met dit weer lijkt het dan net een ijsbaan", schetst hij. "Er wordt wel een emmer zout neergezet, maar die staat dan bij de lift. Dan moet je 's ochtends dus eerst de galerij over om bij het zout te komen. Dat schiet niet op."
Elbersen heeft naar eigen zeggen veel contact gehad met Actium over de problemen in het complex. "Dat geldt voor een hele hoop mensen hier, maar sommigen geven het op. Er worden geen acties ondernomen als je iets meldt. Mensen worden er moe van."
Artikel gaat verder onder de foto
briefje Klompé Assen
Briefje bij een vat zout bij de lift: 'dit hebben we gekregen van Actium zodat er niet meer mensen kunnen vallen' © RTV Drenthe / Mathijs Renkema

Reactie Actium

Actium laat in een reactie weten op de hoogte te zijn van de niet-werkende deur bij de hoofdingang. Volgens de woningcorporatie heeft dat te maken met een combinatie van het systeem met de deurdruppel en de automatische deur die hieraan gekoppeld is. Daarbij zijn twee verschillende leveranciers betrokken die het systeem en de deur niet op elkaar afgestemd krijgen.
Actium laat verder weten de zorgen van bewoners te snappen en zegt bezig te zijn de problemen definitief te verhelpen. De problemen die door bewoners zijn doorgegeven, zijn ook naar de leveranciers gegaan. 'Helaas heeft dit nog niet geleid tot een goede oplossing', schrijft de woningcorporatie.
Ook de gladde vloer op de bovenste verdieping is bekend. 'Er is contact met bewoners geweest hierover. Als service aan de bewoners hebben wij zout geleverd en er is afgesproken dat een groep bewoners zorgt voor het strooien in periodes van vorst en gladheid', aldus Actium.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.