Nieuwe sponsor FC Emmen brengt hoofd op hol van twitteraars

VOETBAL - "Als ze achterin de boel maar dicht houden", "Ik zie dat de open dag begonnen is" en "Zul je zien dat het weer een zaadpot wordt!" De reacties zijn niet van de lucht op Twitter op de getructe foto van Maurice van Berkel. Het is een reactie op het nieuws dat FC Emmen toch met de naam van online seksshop EasyToys op de borst mag spelen.

Dat is de uitkomst van een overleg tussen de KNVB en de eredivisieclub. Het conflict tussen FC Emmen en de voetbalbond speelt al enige weken. De KNVB vindt het 'niet gepast' dat FC Emmen voor een shirtsponsor kiest die in verband kan worden gebracht met de seksindustrie. Volgens het bestuur betaald voetbal van de KNVB past dit niet binnen het uitgebreide sponsorreglement, waar alle clubs zich aan moeten houden.

In december, tijdens de algemene vergadering betaald voetbal (AVBV), wordt het betreffende reglement besproken.

Meer over dit onderwerp:
FC Emmen
Deel dit artikel: