NDC Mediagroep verliest miljoenen in 2019

De NDC Mediagroep heeft in 2019 een verlies van 10,7 miljoen geleden. Voor het derde jaar op rij schreef NDC rode cijfers. De omzet was met 112 miljoen 3,5 procent lager dan in 2018. De drie kranten noteerden gemiddeld 4 procent abonneeverlies.

Enkele landelijke adverteerders trokken zich terug.

Directie ziet zonnige kant

Toch blijft de algemeen directeur van het bedrijf, Pier Baarsma, positief. Na een zwaar tegenvallend 2019 lijkt de NDC mediagroep uit het dal te klimmen. Het bereik groeit snel, vooral online. De advertentie-inkomsten liggen op dit moment, ondanks de coronacrisis, hoger dan een jaar geleden.

Baarsma zei dit bij de presentatie van de jaarrekening over 2019, meldt Dagblad van het Noorden. De bereikcijfers van het bedrijf (onder meer uitgever van Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant en Friesch Dagblad) groeien elke maand, zei de directeur.

Het aantal Premium-abonnementen is de afgelopen maanden met 22 procent gestegen, aldus de krant. Bij dit abonnement kun je de eerste maand gratis alle online-artikelen lezen, daarna betaal je anderhalve euro per week.

Lees ook:

Meer over dit onderwerp:
economie NDC Mediagroep
Deel dit artikel: