Na acht jaar valt doek voor Stichting Marketing Regio Emmen

De Stichting Marketing Regio Emmen krijgt vanaf volgend jaar geen geld meer van de gemeente en daarmee valt het doek voor de marketingorganisatie. Dat is een gevolg van de begroting die de Emmer gemeenteraad gisteravond vaststelde.

De gemeente moet de komende jaren twaalf miljoen bezuinigen en dus flink snijden in haar budgetten. SMRE kreeg de afgelopen jaren 200.000 euro subsidie per jaar. Vanaf 1 januari houdt de stichting op te bestaan.

SMRE, dat in 2011 werd opgericht om Emmen aantrekkelijker te maken op het gebied van toerisme, wonen en werken, is de organisatie achter het bekendere 'Emmen. Maak Het Mee!'

Teleurstelling

"Natuurlijk ben ik teleurgesteld. We hebben acht jaar lang hard gewerkt met goede resultaten tot gevolg en dat houdt nu op", reageert SMRE-voorzitter Johan Baltes. Toen de gemeenteraad afgelopen zomer vaststelde dat een miljoenenbezuiniging nodig was om weer financieel gezond te worden, leken de dagen voor de stichting al geteld.

Oppositiepartijen VVD, ChristenUnie, D66, GroenLinks en 50 Plus dienden nog een amendement in met het voorstel de subsidie te verlagen naar 150.000 euro voor de komende drie jaar, maar dat haalde het niet.

Werk overdragen

"We gaan nu dat wat we hebben opgebouwd overdragen aan de gemeente en dan moet die daarmee verder. Tot acht jaar geleden deed Emmen dit werk ook zelf, maar er is destijds wel bewust voor gekozen daar een aparte organisatie op te zetten en dat werkte goed", zegt Baltes.

Hoe Emmen dat gaat doen, is nog niet bekend, zegt woordvoerster Mirjam Blaak. "Daarover moeten we nog gesprekken gaan voeren."

Lees ook:

Meer over dit onderwerp:
Emmen politie economie begroting marketing
Deel dit artikel: