NDC Mediagroep houdt toch alle huis-aan-huisbladen

NDC Mediagroep
Kranten van NDC Mediagroep © RTV Drenthe
NDC Mediagroep houdt toch alle huis-aan-huisbladen binnenboord. Dat blijkt uit een interne mail onder het personeel van de uitgeverij. Het uitgeversbedrijf gaf vorige maand aan geen perspectief meer te zien voor de veertig week- en nieuwsbladen die het in Drenthe, Friesland, Groningen, Overijssel en Flevoland verspreidt.
Na een onderzoek naar de eventuele verkoop komt NDC tot de conclusie dat de titels niet worden verkocht. Wel wordt er gekeken naar de mogelijkheden om de kranten meer succesvol te laten worden.
Het onderzoek moet zich intern richten op het meer overstappen op online, nieuwe verdienmodellen en mogelijkheden om kosten te besparen. De uitgeverij gaat een team vormen waarin de redactie en de afdelingen sales en marketing de handen ineen slaan om een gezonde toekomst te vinden onder de nieuwe vlag van NDC/Mediahuis.
Het verkopen van de huis-aan-huisbladen zou onderdeel zijn van de gezondheidsoperatie waar NDC tot 2023 de tijd voor zou hebben van moederbedrijf Mediahuis, waartoe het sinds vorig jaar behoort. Het lukte NDC zelf de afgelopen jaren niet met winst te opereren. In 2019 liepen de verliezen op tot 10,7 miljoen. Het was het derde opeenvolgende jaar waarin NDC in de rode cijfers belandde. In 2017 bedroeg het verlies 5,2 miljoen en in 2018 was het 4,8 miljoen euro.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.