L&H callcenter maakt doorstart

Directeur René Oldenbeuving over de doorstart.mp3
ASSEN - Callcenter L & H Customer Contact in Assen maakt een doorstart.
Afgelopen dinsdag werd Customer Contact als onderdeel van het moederbedrijf Leenart en Heemskerk in Nieuwegein failliet verklaard.
Het callcenter in Assen was vroeger van ISS Contract Centers, maar werd in 2009 overgenomen door L & H. Volgens directeur René Oldenbeuving is L & H er niet in geslaagd om het callcenter in Assen uit de rode cijfers te krijgen. "De resultaten zijn niet voldoende verbeterd. We hebben aan het begin afspraken gemaakt over een reorganisatie, maar dat bleek niet voldoende. Ook omdat de hele callcenter-branche het moeilijk heeft," aldus Oldenbeuving.
Volgens de directeur is er overeenstemming met curator Willem Jan van Andel over een doorstart binnen het moederbedrijf van L & H. Volgens Oldenbeuving zullen daarbij vrijwel alle activiteiten van Customer Contact een plaats krijgen binnen het moederbedrijf.
Het komende half jaar verwacht het bedrijf een groei in de orderportefeuille. Toch kan Oldenbeuving niet voor alle medewerkers in Assen garanderen dat ze hun baan behouden. "Naar verwachting gaan we verder met 80 tot 90 procent van de medewerkers." Om de kosten verder te reduceren sluit de directeur van L & H niet uit dat een aantal mensen in Assen een lager salaris aangeboden krijgen, het gaat om de mensen die op dit moment boven de CAO-schalen verdienen.
Bij L & H Customer Contact werken 500 mensen waarvan op dit moment 200 in Assen.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of video via WhatsApp: +31651568886 of mail naar redactie@rtvdrenthe.nl