Actie tegen Engels op Nederlandse verpakkingen
ASSEN - De stichting Taalverdediging voert zaterdag in Assen actie tegen het merk Euroshopper van Albert Heijn.
De stichting vindt het belachelijk dat Engelse teksten groter op de verpakkingen staan dan de Nederlandse.
Volgens Albert Heijn staan de Engelse teksten groter op de verpakkingen, omdat de Euroshopper-produkten in heel Europa dezelfde verpakking hebben om de prijs te drukken.
Volgens Albert Heijn staan de Engelse teksten groter op de verpakkingen, omdat de Euroshopper-produkten in heel Europa dezelfde verpakking hebben om de prijs te drukken.
Overigens krijgt ook de stichting Taalverdediging kritiek. Want volgens de taalorganisatie SOS (Signalering Onjuist Spatiegebruik) maakt Taalverdediging zich schuldig aan onjuist gebruik van het Nederlands. Zo wordt het woord "Euroshopper" door de stichting als eén woord geschreven, terwijl het officieel twee woorden zijn. Ook schrijft de stichting Taalverdediging "vlakbij" als één woord, terwijl het twee woorden zouden moeten zijn.