Marketing Drenthe: Van Rossem heeft Drenthe weer genoemd

ASSEN - Marketing Drenthe komt niet in actie tegen de laatdunkende uitlatingen over Drenthe van historicus Maarten van Rossem in de NCRV-tv-quiz De Slimste Mens. "Drenthe is weer genoemd en aandacht is omzet," reageert directeur Jan Albert Westenbrink.

Maarten van Rossem is in deze televisie-quiz de kritische juryvoorzitter en toen het vrijdagavond over Assen als provinciehoofdstad ging, hield hij een tirade over Drenthe. Deze begon bij Meppel, 'waar de trein tergend langzaam rijdt, omdat er een man met rode vlag voor loopt', hij rept vervolgens over 'een verkeerde afslag, omdat het lijkt alsof je Siberïe bent binnengereden', en hij verhaalt over 'kromgebogen boeren met puistige gezichten en manke ezels', en is blij als hij vervolgens eindelijk in Groningen aankomt.


Volgens Westenbrink is Maarten van Rossem een man van de zwarte humor en moet je dat niet te serieus nemen. "Ik heb twee keer het fragment bekeken, want ik had het zelf niet gezien op tv, maar misschien nodigt het mensen wel uit om te komen kijken of het echt zo is. Ons adagium is 'aandacht is omzet'. En nadat het vrijdagavond op tv is gezegd in die quiz, zat het maandagavond weer in de Wereld Draait Door. Dus Drenthe is weer nadrukkelijk genoemd."


Maarten van Rossem in Drenthe uitnodigen is nog even een overweging geweest, zo zegt Westenbrink. "Je zou kunnen zeggen, laat hem maar eens komen, om het historisch perspectief dat hij over Drenthe heeft wat bij te stellen, maar dat kan ook verkeerd uitpakken, dus daarmee moet je oppassen. Dus we laten het erbij."


Bekijk hieronder het relaas over Drenthe van Van Rossem (na 58 seconden)



Meer over dit onderwerp:
Assen
Deel dit artikel: