Facebookactie voor Asser winkelcentrum Kloosterveste over de 500 likes

ASSEN - De Facebookactie Red de Veste voor winkelcentrum Kloosterveste in Assen heeft al meer dan 500 likes. De actie moet ervoor zorgen dat meer wijkbewoners van Kloosterveen hun eigen winkelcentrum bezoeken.
De actie is een initiatief van onderneemster Jolanda Hielema, die zelf een nagelstudio in Kloosterveen runt. Met Red de Veste op Facebook wil Hielema proberen meer winkelend publiek te trekken en het gezelliger te maken in Kloosterveste. Behalve de Facebookpagina zijn in winkels ook flyers en posters verspreid.

Het winkelcentrum in de Asser nieuwbouwwijk kampt met lege winkels en te weinig publiek. De huurprijzen zijn te hoog zijn en het aantal potentiële klanten is veel lager dan verwacht, doordat de woningbouw in de wijk gestagneerd is. Ook trok Assen twee geplande uitbreidingsplannen voor de wijk weer in.

De gemeente Assen heeft inmiddels besloten om zich bij nieuwbouw vooral op Kloosterveen te richten. Binnenkort start de gemeente met de bouw van sociale huurwoningen.

Heb je een nieuwstip, nieuwe informatie óf heb je een foutje gespot? Stuur een bericht, foto of filmpje via WhatsApp of mail de redactie.