Grote brand legt De Rietschans in Haren in de as

HAREN - Een grote brand heeft restaurant De Rietschans aan het Paterswoldsemeer in Haren zaterdagavond in de as gelegd.
Rond kwart voor acht werd op de bovenverdieping rook geconstateerd. Niet lang daarna waren er ook vlammen te zien. Op dat moment waren er zo'n tweehonderd gasten binnen. Het personeel en de aanwezige gasten konden op tijd naar buiten komen. Er is opvang geregeld in het verderop gelegen restaurant De Paalkoepel.

De brandweer was met meerdere voertuigen uitgerukt om het vuur te bestrijden. De brand zorgde voor veel rook, die richting het dorp waaide. Mensen in de omgeving kregen het advies uit de rook te blijven en ramen en deuren te sluiten en eventuele ventilatie uit te schakelen. Rond half tien was de brand meester.

Pas geopend
Volgens de brandweer kan het pand als verloren worden beschouwd. De Rietschans was nog geen drie maanden geleden geopend. Daarvoor heette het Villa Sasso.

De brand begon op de bovenverdieping, waar ook een houtkachel stond. Even daarvoor barstte er bovendien hevig onweer los, maar wat de oorzaak was van de brand is nog onduidelijk. Onderzoek moet dat uitwijzen.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of video via WhatsApp: +31651568886 of mail naar redactie@rtvdrenthe.nl