"Ik schrok mij dood. Ik was bang dat ons huis ook in de brand zou gaan"

ASSEN - Het was niet het oud en nieuw dat het gezin Hartlief in Assen voor ogen had. Afgelopen dinsdag brandde in de Minervaflat aan het Mercuriusplein het appartement naast het gezin volledig uit.
Flink geschrokken
"Die vlammen! Als je dat ziet. Ik hoop dat nooit weer mee te maken," zegt Sylvia Hartlief. De schrik zit er goed in. Ook bij dochter Sarah : "Ik schrok mij dood. Ik was bang dat ons huis ook in de brand zou gaan."

Het gezin woonde nog maar vijf dagen in het appartement in de Minervaflat in Assen. De verzekeringen waren nog niet eens geregeld. In plaats van familiebezoek moet Sylvia nu noodgedwongen schoonmaken. "Alles schoonmaken, het is echt vies en het stinkt. "

Over de oorzaak van de brand bij de buurman is nog niets bekend, maar Sylvia neemt hem in ieder geval niets kwalijk.

Knuffel van de politie
De opvang was goed geregeld. Dochter Sarah kreeg zelfs een knuffelbeest van de politie waar ze de hele dag mee rondloopt. Deze doet haar niet meer denken aan de brand. "Want de gemeente zei dat er geen brand meer is, dus zei ik tegen mijzelf: je hoeft niet meer bang te zijn Sarah."

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of video via WhatsApp: +31651568886 of mail naar redactie@rtvdrenthe.nl